A nascita di l’ Etna sicunnu li greci
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Comu si sapi, L'Etna , o Mungibeddu, pi li catanisi ‘un è sulu “A Muntagna” o u vulcanu cchiù jautu d’ Europa, miremma è lu tiatru di tanti storii i leggendi.
Nta storia ca liggiti nuatri ni limitamu a cuntarivi a nascita do Mungibeddu.
Sicunnu a mitologia greca, “ A montagna” è l’effettu di la lotta ntra Zeus i autri divinità di l’Olimpu contru Tifeo i li sò Giganti.
La vera accumencia cuannu lu Re di l’Olimpu cunfina li Titani a campari ‘nto Tartaro. Ma li frati di li confinati, li Giganti, tentanu di farili scappari ,e cuannu si dunanu cunta ca l’impresa è casi impossibili, dicirunu ri assaltari l’Olimpu.
E fu la vera.
Li Giganti, cumannati ri capuraisi Encelado e Tifeo o Tifone, s’ appostanu na li muntagni attagghiu e ri docu abbianu petri e avvuli ‘nfucati.
Li dei di l’Olimpu arrispunnunu all’ attaccu, la vera si scatina furiusa picchì a posta è jauta: lu duminiu di tuttu lu munnu.
Ma li Giganti ianu la peggiu, macari picchì li dei sunnu ajutati di lu semidiu Ercole.
Gea, la matri di li pirdenti, ammuccia li figghi soi pi farili arripigghiari, e cuannu Tifeo fu arripigghiatu, vannia contru Zeus “A fari li cunti cu mia, malirittu!”.
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A faida tra li numi cosa antica è, accumincia miremma cuannu lu signuri di l’ Olimpo, ancora picciutteddu, priatu ri Gea, tagghia cu un corpu di fauci li genitali di lu patri di li Giganti, Urano.
Tifeo è mostruosu, è jautu finu au cielu, e li vrazza aperti toccanu l’Orienti e l’ Uccirenti, di li sò spaddi spuntanu sirpenti vilinusi, ma li cchiù piriculusi nesciunu di lu pettu: cu la testa ri draghi sputanu focu e vilenu.
Lu sommu Zeus pocu po fari contru, tantu ca lu mostru arrinesci a incatinarilu e purtarlu affinu la luntana Cilicia, unni lu teni priggiuneru nta na grotta a Corico.
Senza esitu, tagghia li tendini di li jammi di lu priggiuneru, pi ‘un farlu fujiri, poi chiama lu dragu Delfine pi vigliari la prigiunia.
Hermes e Pan, fideli a Zeus, ripigghianu li tendini, e li portanu a lu poviru malasuttatu, e subutu la vera cuntinua chiù furiosa ri prima, ma ancora lu re di li dei pocu arrinesci a manteniri la putenza e lu focu ri Tifeo, finu a cuannu, stancu, è custrettu a scappari cu lu carru trainatu ri cavaddi alati.
E accusi fujunu pi mari e terra, lanciannusi lampi, saetti, focu e vilenu.
Tifeo accumencia a scippari muntagni do tirrenu e jittarli contru lu nemicu, ma cintratu di li saetti, fui versu la Trinacria unni lu scontru è finali. Zeus è firutu, e s’accascia aspittannu la morti.
Ma ‘a ninfa Etna, rigina da Trinacria, ca mancu pi nu battitu ri gigghia avia pruvatu scantu, senti lu desideriu ri sacrificarisi pi l’amuri di lu Patri di li dei, pi lu Beni.
Etna si scagghia contro lu mostru cu lu curaggiu ca sulu li fimmini hannu e ca sulu l’amuri do beni proi, lu cummogghia circannu di ‘un ristruggiri li pianti e l’ammali di ddu paraisu.
Tuttu lu focu di lu mostru addiventa lu focu di la vita.
Chista è la storia di la vera fra u beni e u mali, unni lu beni, comu sapemu, vinci sempri.