Cucciddatu Cunzatu

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Cari amici mei,
iu mi iscrissi nta lu vostru situ pirchì vogghiu dari tantu prima di riciviri. Disiddiru fari qualchicosa pi li me’ fratuzzi siciliani, siddu hannu bisognu di mia.


Iu sugnu un commediografu catanisi, scrivu opiri ironichi e drammatici, e parru sulu di la Sicilia di li radici antichi, chidda di li nostri nannavi e di li nostri patri, quannu c’era fami, rispettu, amuri e sintimenti. Parru d”a Sicilia di un tempu non pirchì chista di oggi non servi, ma pirchì li nostri figghi di sta sucitati muderna sunnu sradicati di la radici mastra chi sfurnò li li megghiu siciliani. Sti icciutteddi, ca sarrannu li siciliani di dumani, non sannu nenti e nenti volinu sapiri. Ci pari ca zoccu cuntamu nuautri di li tradizioni di un tempu sunnu cosi di l’autru munnu. E’ giustu accittari lu progressu ma pi mia non c’è evoluzioni si si perdi la propria appartinenza e dignitati e li radici storico-culturali.

Iu penzu ca bisogna passari a lu contrattaccu, tistumuniannu a li novi siciliani ca siddu hannu oggi la libirtà di fari tuttu chiddu chi volinu lu devinu supratuttu a tutti ddi siciliani “di l’autru munnu”, a chiddi cu lu coriu surcatu di la fatica e di lu suduri, e a tutti dd’omini e a tutti ddi fimmini di tri o quattru ginirazioni arredu chi cu la loru educazioni, cu lu pristigiu di la loru tradizioni, cu la propria suffirenza e cu la loru bona crianza, hannu custruitu un futuru di citatidi libiri a nuautri siciliani di oggi.


Tanti nni sannu sèntiri comu barbari, scimuniti e quant’autru la acitusa fantasia di li fratuzzi straneri ci passa pi la testa. Non tutti però sannu ca fòru i primi a lu munnu i siciliani a cunnannari e ad aboliri lu sacrificiu umanu ca pratticavinu li straneri vinuti nti la nostra terra. Ca lu primu parlamentu fu sicilianu e ca tutta la cultura, l’arti e la puisia di lu munnu parti di cca, di la scola siciliana, criata di Fidiricu II di Svevia, e ca poi si spargiu pi li cuntinenti di la terra, tutti ancora culturalmenti nani rispettu a nuautri siciliani. E inoltri, prima ca la lingua naziunali di lu Talianu fussi lu Siclianu già era! Difatti, Sutta a lu Regnu di li du’ Sicilii si parrava ‘n-tutta Italia la lingua nazionali chi era lu sicilianu. E ci nni putissi mèttiri ancora di esempi di la nostra tradizioni storica e culturali ma poi mi facissi lisciu e prolissu e
la tagghiu cca!


Lassatimi però diri  l’urtima cosa: la Sicilia è di li veri siciliani, di dda genti nicuzza, semplici e ffittuosa, ca sapi grapìri la porta di lu cori e accogghiri c’amuri ogni omu.
Li disonesti e mafiusi è veru nascèru ‘n-Sicilia e l’abìtanu ancora ma non sunnu siciliani; li currutturi e li tradituri ca s’arricchiscunu supra li spaddi e lu suduri di li nostri frati e di li nostri soru, è veru abìtinu la Sicilia ma non sunnu siciliani; ogni uomo e ogni fimmina ca mangiannu di li frutti di sta terra e ca
s’abbivira a la sò funti, siddu non è gratu e grata a la Sicilia e non cummatti pi difinnilla di ogni mali, abìtinu ccu nuautri, è veru, ma non sunnu siciliani!

Lu veru sicilianu apparteni a lu munnu e lu trovi unni e ghè, pirchi si ricanusci comu è fatto. Iddu è comu ‘n-cucciddatu cunzatu: è caudu e chinu di sapuri; havi la peddi ntrisa di sali finu, chiddu
d”u so virdi mari; usa l’ogghiu pi prufumarisi li capiddi o la varva;  lu pipispezzi lu tèni attrivitu e pimpanti;  lu tumazzu ci duna pisu e sustanza e l’aliva,  janca e nira, ci culura lu carattiri. Ma la caratteristica chiù bedda è ca stu “pani cunzatu” diventa vitali sulu quannu si sapi spàrtiri e si duna di manciari a cu è affamatu di arti e di spiritu, quannu diventa nutrimentu pi l’ospiti, pi l’amicu, pi lu straneru, ma supratuttu pi lu minnicu, chi è Diu ca nni visita.
Chistu è lu veru sicilianu: ‘n-pani cunzatu di culuri e di sapuri!  Guai a nuatri dunca a non mittirici sali nta stu pani, a livarici l’ogghiu d’aliva e l’alivi janchi e niri, jittari lu tumazzu e livari lu pipispezzi, pirchì fussi na tragedia vidiri ca lu sicilianu a picca a picca ha sdignatu tutti li so’ tradizioni, la so’ storia, li so’ sapuri e li so’ culuri, pi ristari jancu, anonimu, senza facci e senza storia.

Vi salutu e v’abbrazzu!

Alessio

 

Pi cummintari ha trasiri Trasi

Login

Sundaggiu

Liggi Rigiunali Lingua siciliana. Chi ni pensi?

Talia risultati

Loading ... Loading ...

Tag

bibliografia pi lu studiu du sicilianu Select Section Briscula 'n-cincu Carta Europea delle lingue regionali e minoritarie sicilia Corso di lingua e letteratura sicilianaCORSO di LINGUA e LETTERATURA SICILIANA Coordinato da Salvatore Di Marco Il dialetto siciliano fra le lingue dei popoli. conferenze tematiche. 1 - LINGUA E DIALE cultura popolare siciliana Cunta un cuntu detti siciliani dialetto Diffirenzi principali ntra i parrati siciliani: Varii diffirenzi fonuloggichi ibridismo e tautologia ibrida nel siciliano IL PROGETTO ABRACADABRA PER LA DIFFUSIONE DELLE LINGUE NON DOMINANTI NELLA SCUOLA Il Siciliano: Dialetto o lingua?lingua La lingua siciliana attraversu li seculi leggi per la tutela del siciliano Libbra in sicilianu Lingua madre Lingua Siciliana lingua siciliana propria Lingua Siciliana Unificata (LSU) linguistica NAT SCAMMACCA nel siciliano di Marco Scalabrino nuovo gruzzoletto di voci arabo - sicule Nutizii odissea traduzione in siciliano old french medeme in sicilian Per lo studio del siciliano e...chi vò cchiù? POEMS proverbi siciliani proverbs PUISII Select Category Select Section sicilia Sicilian language: an overview siciliano Si vutassi pi mia...inchiesta supra a pulitica linguistica in Siciliapolituca Siziuni Culturali Studi siciliani: lu discursu pi na cattrida univirsitaria teatro siciliano Tiatru i tradizioni culturali Tu i u sicilianu Ultimi nutizii Un cumpenniu di ortugrafia siciliana Compendio di lingua siciliano Universal declaration of linguistic rights

Galleria fotografica

Accedi |